#ته‌نشینی اولیه

(Primary Sedimentation)

 

منظور از ته‌نشینی در مبحث فاضلاب مجموعه عملیات شامل جدا نمودن مواد جامد معلق با ته‌نشین ساختن آنها، مجتمع کردن آنها جهت تسهیل در امر تخلیه و دفع، خارج کردن آنها از جریان تصفیه. شرکت فنی و مهدنسی پالاگر دوستدار محیط زیست ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تصفیه آب و فاضلاب متناسب با نیاز مشتریان گرامی در سطح ملی و بین المللی می باشد.

         بازده حوضچه های ته نشینی از نظر حذفBODوTSS به واسطه موارد زیر کاهش می یابد:1)جریان های گردابی ایجاد شده توسط اینرسی سیال ورودی2)جریان های چرخشی نقطه ای القایی توسط باد در حوضچه های باز3) جریان های همرفتی گرمایی4)آب سرد و یا گرم که منجر به تشکیل جریان های ناشی از دانسیته در کف حوضچه می شوند و آب گرمی که رو به بالا حرکت کرده و در طول بخش فوقانی حوضچه حرکت می کندو5) لایه بندی گرمایی در آب و هوای گرم و خشک.

         چرخش کوتاه و پایداری هیدرولیکی

         در یک مخزن ته نشینی ایده ال ، یک بخش مستقل مشخص از جریان ورودی به اندازه یک زمان ماند کامل در مخزن می ماند. متاسفانه در عمل مخازن ته نشینی به ندرت ایده آل هستند و چرخش کوتاه قابل مللاحظه ای به دلیل وجود یک یا چند تا از عواملی که در بالا ذکر شد، در آن ها مشاهده خواهد شد.

ثبت سفارش