فیلتر خشککن (Filter Drier)  

با توجه به ماهیت موادی که میبایست خشک شود انواع مختلف سیستم خشککن و مواد مناسب جهت ساخت را پیشنهاد می‌گردد. سیستم خشککن معمولاً شامل تجهیزات جانبی نظیر؛ مخزن آماده سازی، اختلاط و تغذیه، سیستم گرم کردن هوا، سیستم توزیع خوراک، سیستم جمع‌آوری و انتقال مواد خشک، سیستم جمع‌آوری گرد و ریزدانه‌ها از هوا، سیستمهای کنترل و ابزار دقیق می‌باشد. شرکت فنی و مهندسی پالاگر با توجه به ماهیت و مخلوط و نیازهای کارفرما در شرایط ویژه انواع خشک‌کن‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

 خشک‌کن پاششی (Spray Drier)

خشککنهای پاششی برای مخلوط حاوی آب یا حلالهای دیگر پیشنهاد میشود. خوراک میتواند بصورت محلول، دوغاب یا امولسیون باشد. با توجه به اندازة ذرات مورد نیاز برای محصول نهایی و ماهیت ماده سیستم‌های متفاوت خواهد بود. محصول نهایی از خشک‌کن پاششی به شکل پودر خواهد بود. با تغییر در پارامترهای عملیاتی برای خشک‌کن پاششی، خصوصیات پودر مورد نیاز نظیر؛ رطوبت، اندازه ذرات، دانسیته بالک، جریان پذیری، مورفولوژی ذرات و ... قابل حصول است. شرکت فنی مهندسی پالاگر قادر است این نوع خشک‌کن‌ها از 1 تا ۲۰ تن بر ساعت می‌باشد.

 خشک‌کن فلش (Flash Drier)

خشک‌کن‌های فلش برای خشک کردن کیکهای مرطوب که به حرارت حساس هستند، استفاده می‌شوند. با توجه به میزان پخش کیک یا خمیر مرطوب، خشک‌کن‌های فلش می‌تواند چرخشی یا آسیاب باکس باشد. در خشک‌کن چرخشی یک همزن افقی خوراک را در تماس با هوای گرم پخش می‌کند. خشک‌کن آسیاب باکس شامل یک میلة چرخان عمودی و باکس ساکن می‌باشد. خوراک مرطوب در مرکز باکس چرخان وارد می‌شود که در تماس با هوای گرم قرار می‌گیرد. باکس چرخان، خوراک در حالی که خشک می‌شود پخش می‌شود. با توجه به اینکه زمان تماس بسیار کوتاه بین 5/0 تا 2 ثانیه در خشک‌کن‌های فلش، مواد حساس در برابر حرارت بدون تجزیه به راحتی خشک می‌شوند. شرکت فنی مهندسی پالاگر قادر است تا خشک کن فلش با ظرفیت بین ۱ تا ۱۰ تن بر ساعت محصول ارائه دهد.

 خشک‌کن دوار (Rotary Drier)

خشک‌کن‌های دوار برای خشک‌کردن پودرهای مرطوب و کیک که به راحتی قابل شکستن و پخش می‌باشد، استفاده می‌شود. خشک‌کن دوار شامل یک درام دوار با پره‌هایی جهت بالابردن مواد خوراک و ریختن آن روی جریان هوای گرم در طول درام می‌باشد. شرکت فنی مهندسی پالاگر قادر است تا خشک‌کن دوار با ظرفیت بین ۱ تا ۵۰ تن بر ساعت محصول ارائه دهد و تا دمای 600 درجه سانتیگراد عمل نماید.

خشک‌کن بستر سیال پیوسته (Continuous Fluid Bed Drier)

در این نوع خشک‌کن هوای فرایند از میان صفحه سوراخ‌دار مخصوصی عبور می کند. سرعت هوا با توجه به وزن ذرات تأمین می‌گردد تا ذرات بصورت سیال قرار بگیرند. عملکرد این خشک‌کن مشابه یک مایع در حال جوشش می‌باشد. از مزایای این نوع خشک‌کن می‌توان عنوان کرد که روشی پیشرفته برای جامدات تر و نیمه تر می‌باشد. همچنین برخلاف خشک‌کن سینی‌دار ذرات جامد بصورت شناور می‌باشند و جریان هوای داغ از پایین به بالا مواد را به حالت سیال نگه می‌دارد. از دیگر مزایای این نوع خشک‌کن‌ها می‌توان گفت که، هر ذره تر بطور مستقیم انرژی گرمایی از هوای داغ دریافت می‌کند که منجر به خشک شدن سریع و یکنواخت می‌شود. شرکت فنی مهندسی پالاگر قادر به تأمین این نوع خشک کن از ظرفیت ۵ تا ۲۰ تن بر ساعت می باشد.

خشک‌کن اسکرو (Screw Drier)

خشک‌کن اسکرو بدین ترتیب عمل می‌کند که در آن خوراک مرطوب به طور پیوسته با پره‌های چرخان داغ مخلوط می‌شود. بدین ترتیب هر لحظه با سطح گرمایش جدیدی در تماس خواهد بود. در نتیجه رطوبت در حال جوش از ذرات خارج شده و مواد به رطوبت مطلوب در دمای مورد نیاز می‌رسد.

ثبت سفارش